Sporten en bewegen is superbelangrijk. Om gezond en fit te blijven, je goed te voelen en mensen te leren kennen. Voor jong en oud, met of zonder beperking, waar dan ook in Nederland en in ieder seizoen. Door veel te bewegen verminder je de risico’s op gezondheidsklachten. Het zorgt er ook voor dat je in contact komt met mensen. Univé zet zich als Supporter van Sport in om voor bewustzijn te zorgen, bewegen te stimuleren en om de maatschappij hierin te faciliteren. Denk bijvoorbeeld aan het NK Stoepranden en NK Knikkeren, waar Univé trotse partner van is. Jellie Ponne is Specialist Merk & Marketingcommunicatie bij Univé en vertelt waarom het voor de coöperatie van belang is dat mensen voldoende en veilig kunnen spelen en bewegen.
Lekker spelen bewegen!
Behalve het verzekeren van risico’s wil Univé als coöperatie haar leden ook helpen bij het voorkomen van risico’s. Ook op het gebied van gezondheid. Vitaliteit is volgens de organisatie de sleutel om gezondheidsrisico’s te verkleinen. Via allerlei initiatieven stimuleert Univé mensen om te spelen, sporten en bewegen. Zowel op landelijk, regionaal als lokaal niveau. Maatschappelijk verantwoord ondernemen en de coöperatieve gedachte van Univé zijn daarbij leidend, zo legt Jellie uit: “Univé is als Supporter van Sport jaarlijks partner van vele landelijke en regionale (sport)evenementen. Denk bijvoorbeeld aan het NK Knikkeren en NK Stoepranden in samenwerking met Jantje Beton. Univé faciliteert deze evenementen om sporten en bewegen toegankelijk te maken voor iedereen. We helpen de organisaties het evenement te activeren, bijvoorbeeld via social media en willen evenementen op een gezonde manier faciliteren, zodat de sport goed en veilig beoefend kan worden. Denk bijvoorbeeld aan middelen zoals dranghekken en finishbogen. Maar ook het uitdelen van water.”
Partner van NK Knikkeren en NK Stoepranden
“De digitale wereld is heel aantrekkelijk, al helemaal voor kinderen én dan met name in de winter. Steeds meer dingen vinden online plaatst. Je kunt hier je favoriete rolmodellen volgen en talloze spelletjes spelen. Toch willen wij als Univé uitdragen dat het échte leven zich buiten de voordeur bevindt”, aldus Jellie. Dit doen zij bijvoorbeeld door juist de Oudhollandse spelletjes zoals knikkeren en stoepranden onder de aandacht te brengen bij jongere generaties. Het NK is daarom een mooie uitweg om het competitieve en enthousiasme in kinderen naar boven te brengen. Daarnaast is een spel zoals knikkeren juist prima binnen in de winter te oefenen.
Afgelopen jaar kon het NK Knikkeren helaas niet doorgaan door de coronamaatregelen. Aankomend jaar hoopt weer een mooie editie te worden. Het NK Stoepranden kon gelukkig wel doorgaan in het Openluchtmuseum in Arnhem. Jellie: “Je zag dat het plezier er bij de kinderen vanaf spatten. Ze vonden het heerlijk om een competitie te doen en lekker buiten te zijn. Het was die dag prachtig weer. Het fanatisme dat bij kinderen naar boven komt is prachtig om te zien. De spanning was om te snijden tijdens de finale en halve finale.”
“Als partner van het NK Stoepranden zorgen we niet alleen voor financiële steun en middelen, maar ook voor alles eromheen. Zo deden twee kinderreporters live verslag tijdens het NK Stoepranden. Zij vroegen iedereen het hemd van het lijf. Ook na het evenement zorgen we dat kinderen in beweging blijven. Zo delen we kunststof stoepranden uit op scholen en verenigingen zodat kinderen kunnen blijven oefenen na het NK.”
Univé is Supporter van Sport
Met Supporter van Sport laat Univé zien wat er in het hart van de samenleving speelt. Van topsport tot breedtesport, van verenigingen tot evenementen. Univé – Supporter van Sport – is altijd dichtbij, betrokken, persoonlijk en zorgen zij ervoor dat sporten en bewegen voor iedereen toegankelijk is.
Over Jellie
Jellie is Specialist Merk & Marketingcommunicatie bij Univé – Supporter van Sport. Ze is al ruim 20 jaar werkzaam bij Univé. Wat begon als bijbaan als managementassistent naast haar opleiding, is uitgegroeid tot een mooie carrière binnen het bedrijf. Ze is ruim 10 jaar communicatieadviseur en heeft drie jaar geleden de switch van interne communicatie naar marketingcommunicatie gemaakt.