AM bedenkt en ontwikkelt inspirerende en duurzame leefomgevingen, voor de samenleving van vandaag en morgen. Gebieden moeten ruimte bieden voor ontmoeting, voor alle leeftijdsgroepen. Ook kinderen moeten zich thuis voelen in hun woonomgeving, daar volop kunnen spelen en zich veilig in de buurt kunnen bewegen. Vanuit die visie ontwikkelde AM een aanpak waarmee de belangen van kinderen en jongeren van 0 tot 18 jaar structureel een plek hebben in de ontwikkeling van nieuwe gebieden en de vernieuwing van bestaande buurten waar AM bij betrokken is. Op deze manier geven we kinderen letterlijk een plek aan de ontwerptafel. AM werkt voor de uitvoering van dit KIDS-programma samen met Jantje Beton.
Dirk van den Broek
Sinds 2019 zet supermarkt Dirk van den Broek zich jaarlijks in voor Jantje Beton. Door middel van een statiegeldactie. Ook heeft deze supermarkt zich regelmatig beschikbaar gesteld voor de Jantje Beton Loterij. In alles is Dirk van den Broek hiermee een waardevolle partner van Jantje Beton.
DirkGio Coffee zet zich sinds 2020 met al haar klanten in voor Jantje Beton. Gio Coffee heeft impact maken een prominente plaats gegeven in de organisatie. Vandaar dat met ieder kopje koffie 1 eurocent wordt bijgedragen aan een speelsere wereld.
Schoolpleinen van grijs naar groen
Praxis en Jantje Beton slaan de handen ineen om samen schoolpleinen te vergroenen. Met de wedstrijd ‘Win een groener schoolplein’ krijgen scholieren de kans hun saaie schoolplein van grijs naar groen te maken.
Struyk Verwo Infra en Jantje Beton zijn in 2013 een meerjarige samenwerkingsovereenkomst aangegaan. Naast een jaarlijkse financiele bijdrage heeft Struyk Verwo Infra op zeventig Gezonde Schoolpleinen betonnen zit-en speelappels beschikbaar gesteld en speelelementen geleverd voor het NK Stoepranden.
Struyk Verwo Infra loopt voorop in nieuwe ontwikkelingen in de wereld van publieke bestrating in beton en natuursteen en levert een bijdrage in de duurzame en veilige inrichting van onze leefomgeving. MVO is een bewuste beleidskeuze en al jaren een van de hoofdpijlers in het ondernemingsbeleid. In 2018 heeft Struyk Verwo Infra als een van de eerste een certificaat ontvangen omdat ze aan strenge milieueisen voldoen. Lees meer over onze samenwerking op de website van Struyk Verwo Infra.
Sinds 2021 is Unive hoofdsponsor van het NK Stoepranden. Unive vindt net als Jantje Beton sporten, spelen en bewegen belangrijk. Fons Roosenboom, sponsormanager Unive: Om gezond te blijven, je goed te voelen en mensen te leren kennen is bewegen belangrijk voor ons allemaal. Het draagt bij aan een gezond en plezierig leven. Voor jong en oud, met of zonder beperking. Unive wil als Supporter van Sport bewegen en sporten voor iedereen toegankelijk maken. Het NK Stoepranden sluit goed aan bij deze waarden.
Wehkamp werkt sinds 2023 samen met Jantje Beton. Per pakket doneert Wehkamp een vast bedrag aan Jantje Beton, als de klant kiest voor een DHL-servicepunt in plaats van thuisbezorging.
Op deze manier wil Wehkamp klanten stimuleren om te kiezen voor een bezorgoptie waar dagelijks al geleverd wordt. Het verkeer kan hierdoor worden beperkt, waardoor er meer veilige speelruimte ontstaat.